Viss, kas jāzina par pareizu rēķinu izrakstīšanu

Pareizi izrakstīts rēķins ir būtiska uzņēmējdarbības sastāvdaļa – tas ne tikai palīdz parūpēties par laicīgu rēķinu apmaksu un optimālu finanšu plūsmu, bet arī rada iespaidu par uzņēmuma koptēlu. Lai atvieglotu Jūsu ikdienu un ietaupītu Jūsu laiku, kuru varēsiet veltīt citiem uzņēmējdarbības uzdevumiem, esam apkopojuši padomus, kā pareizi izrakstīt rēķinu, uzskaitot svarīgākos rēķina izrakstīšanas soļus. 

Izvēlieties rēķinu izrakstīšanas platformu!

Apdomājiet – kur un kā Jūs izrakstīsiet rēķinus? To varat darīt patstāvīgi, izmantojot, piemēram, Microsoft Word, vai arī izvēlēties profesionālu rēķinu izrakstīšanas programmu. Nav noteikts konkrēts formāts, kādā jāizraksta rēķini. Tie var būt gan teksta formātā, gan atvērta dokumenta formātā, Excel, PDF, digitāli saspiesta vai kodēta attēla formātā. Viss atkarīgs no tā, kurš rēķinu izrakstīšanas veids Jums liekas piemērotākais un ērtākais!

Apdomājiet rēķina struktūru!

Lai rēķina saņēmējam būtu skaidrs, par ko tiek saņemts rēķins un kā to apmaksāt, kā arī netiktu sabojāts priekšstats par Jūsu uzņēmumu, ir ļoti svarīgi rūpīgi apdomāt rēķina struktūru jeb to, kādu informāciju un kādā secībā iekļausiet savos rēķinos. Protams, ir informācija, kā piemēram sniegto preču/pakalpojumu uzskaite, bez kuras rēķinā nevar iztikt, tomēr tāpat rēķina izrakstītājs var iekļaut rēķinos papildu informāciju pēc saviem ieskatiem. Galvenais, lai rēķins ir skaidrs un viegli pārskatāms! Šajā solī iesakām apskatīt dažādus rēķinu paraugus un sagatavot dažādus rēķina melnrakstus, tādējādi izvēle būs vienkāršāka. 

Norādiet svarīgu informāciju!

Kad esat izvēlējies rēķinu izrakstīšanas platformu un apdomājis rēķina struktūru, varat ķerties pie rēķina gatavošanas! Pārliecinieties, ka rēķinā tiek ietverta visa svarīgā informācija:

  • Rēķina datums. Šajā laukā jābūt norādītam konkrētam rēķina izrakstīšanas datumam. Varat iekļaut arī rēķina numuru.
  • Uzņēmuma kontaktinformācija. Šajā laukā jābūt norādītam rēķina izrakstītāja uzņēmuma nosaukumam, reģistrācijas un PVN numuram, adresei, telefona numuram un e-pasta adresei. 
  • Saņēmēja kontaktinformācija. Šajā laukā jābūt norādītam rēķina saņēmēja uzņēmuma nosaukumam, reģistrācijas un PVN numuram, adresei, telefona numuram un e-pasta adresei. 

Aprakstiet preces un/vai sniegtos pakalpojumus!

Katrā rēķinā ir skaidri un nepārprotami jānorāda, kādas preces un/vai pakalpojumi tika sniegti:

  • Preces nosaukums vai pakalpojuma apraksts. Šajā laukā jābūt norādītai precīzai informācijai par to, kāda prece pārdota vai pakalpojums sniegts, par kuru rēķina saņēmējam jānorēķinās.
  • Cena. Šajā laukā jābūt norādītai cenai par katru sniegto un iepriekš aprakstīto preci, pakalpojumu, vienību un/vai darba stundu. 
  • Daudzums. Šajā laukā jābūt norādītam sniegto preču, pakalpojumu, vienību un/vai darba stundu skaitam. Ieteicams norādīt gan katru daudzumu atsevišķi, gan visus daudzumus kopā.
  • Kopējā summa. Šajā laukā jābūt norādītai kopējai summai par preci un/vai pakalpojumu. 

Ja uzņēmums reģistrēts kā PVN maksātājs – norādiet detalizētu maksājumu informāciju!

Ja Jūsu uzņēmums ir reģistrēts kā PVN maksātājs, rēķinā jābūt norādītai arī šādai maksājumu informācijai:

  • Nodokļa likme. Šajā laukā jābūt norādītam, kāda nodokļa likme tiek piemērota sniegtajai precei un/vai pakalpojumam.
  • Nodokļa summa. Šajā laukā jābūt norādītai, kāda ir kopējā nodokļa summa par sniegto preci un/vai pakalpojumu.
  • Kopējā summa ar nodokļiem. Šajā laukā jābūt norādītam, kāda ir kopējā summa par preci un/vai pakalpojumu un nodokļu likmi.  

Pievienojiet piezīmes vai papildu informāciju!

Pēc tam, kad rēķinā norādīta visa augstāk minētā pamatinformācija, pēc saviem ieskatiem varat pievienot piezīmes vai papildu informāciju. Tie var būt, piemēram, nosacījumi attiecībā uz preces garantiju. Šajā laukā varat norādīt visu informāciju, kas varētu palīdzēt rēķina saņēmējam izprast sniegtās preces un/vai pakalpojuma būtību, kā arī apmaksas procesu. Tāpat šis lauks var tikt izmantots, lai izteiktu pateicību par sadarbību.   

Pārbaudiet rēķinu!

Lai būtu drošs, ka esat norādījis visu nepieciešamo informāciju, rēķins ir saprotams, viegli pārskatāms un strukturēts, galā ieteicams vēlreiz pārbaudīt rēķinu. Pievērsiet uzmanību gan rēķina saturam, gan tam, vai ievērotas visas valodas normas – arī tas ļauj izdarīt secinājumus par rēķina izrakstītāju un uzņēmumu kopumā. 

Izmēģiniet rēķinu izrakstīšanas programmas sniegtās priekšrocības!

Sākotnēji rēķina izrakstīšanas process var likties nedaudz biedējošs, taču patiesībā rēķina izrakstīšana vēl nekad nav bijusi vienkāršāka kā šobrīd. Svarīgākais – izvēlēties uzticamu palīgu. Šāds palīgs var būt rēķinu izrakstīšanas programma! Mēs, Rēķini 123, piedāvājam dažādus automatizētos rīkus, kas var atvieglot rēķinu izrakstīšanu gan frīlanseriem, gan uzņēmumiem. Rēķinu izrakstīšana uzņēmumiem, īpaši rēķinu izrakstīšana e-komercijas uzņēmumiem var prasīt patiesi daudz laika un piepūles, savukārt ar mūsu palīdzību Jums būs jāievada vien neliels informācijas apjoms, jo par pārējo parūpēsimies mēs! Jums atliek vien izvēlēties piemērotāko plānu. Labā ziņa – piedāvājam bezmaksas 14 dienu izmēģinājuma periodu, lai varat pārliecināties par mūsu rīku piemērotību Jūsu uzņēmējdarbības vajadzībām. Piesakieties jau tagad!

Ceram, ka augstāk minētā informācija palīdzēja Jums saprast, kā pareizi izrakstīt rēķinu, un turpmāk Jūsu rēķini būs ne vien vizuāli pievilcīgāki, bet arī palīdzēs efektivizēt uzņēmējdarbību!